donderdag 10 juni 2004

Lief Blog,

KLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRR!!!!!
Jippieeeeeehhh!! O, o, ik ben zo blij, ik ben zo blij..

Zag het gisteren even helemaal niet meet zitten toen ik ineens om middernacht nog ongeveer een derde van de stof moest doen...ben vanochtend om 6 uur opgestaan, gestudeerd tot 11 uur, naar de examenzaal om 11.15 om vier vragen te 'trekken' en er daarvan twee voor te bereiden en om 11.30 was het zover....

Dat voorbereiden is wel een ramp zeg, op zich niet natuurlijk, hartstikke gaaf dat je je antwoorden een beetje kunt sturuktreren etc, maaaaaar dat moest in dezelfde zaal waar op datzelfde moment je voorganger examen zit te doen bij de Prof. Want, vond 'ie. dat is zo leuk authenthiek Hongaars. Nou, vriendelijk bedankt. Heel fijn. Als je nog eens wat weet!

Het werd niet zo'n ramp als ik had gedacht, maar toch was ik niet echt heel geconcentreerd, want je hoort dus alles wat je voorganger zegt. Maaaaaar het ging geweldig goed, als een tierelier zou ik wel willen zeggen.... vraag 1 'struktuur, organisatie en ideologie van het Ottomaanse Rijk', vraag 2: De 19e eeuwse pogingen van Polen en Hongarije om hun onafhankelijkheid te bewerkstellingen'. Had ik eindelijk eens geluk met die vragen! Gelukkig geen vage St. Vaclav die leefde ergens in begin 900, geen vragen over Slaven, Hunnen, Proto-Bulgaren en andere vreemd volk...
In het kader van de tweede vraag maakte ie nog wel even een leuk bruggetje naar mijn vadetrlandse geschiedenis (pijnlijk...) door te vragen wat de opstand in 1830 in Polen met NL te maken had.... eeehhhh..... de Belgen scheidden zich af? Ik zag echt niet in hoe dat met Polen te maken had. Lekker genant.

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrr daar maak ik me nooit meer zorgen over want het ging dus fantastisch en... comble de bonheur! toen ik naar buiten liep begonnen exact op dat moment de kerkklokken keihard te slaan om daar pas na een uur weer mee op te houden! Iedereen juicht, allen zijn verheugd, want ik ben vanaf dit moment officieel geen student meer!!! Jippppppiiiiiieeeeeeeeehhhhhh!!

Ik ben zo blij, ik ben zo blij....!!!
Ik heb het overleefd, ben er vanaf, klaar, gedaan, finito!

Ga er lekker onmiddellijk vandoor! Over tien minuten vertrekt mijn taxi... stante pede naar Gdansk! En naar de zeeeeeee....
Vakantie!

Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!!
Dikke kus,
- Else


Geen opmerkingen: