woensdag 23 juni 2004

Lief Blogje van me,

Ik ben weer thuis! Maandagmiddag ben ik veilig met beide benen in Nedrland beland na een nogal avontuurlijk reisje vol obstakels. Het begon allemaal toen ik 's ochtends nog handtekeningen van allerlei administratiemensen moest hebben (om mijn 750 zloty deposit terug te krijgen.... heel handig op de dag dat je het land verlaat..!) en allerlei dozen met spullen die ik niet mee kon nemen moest verslepen naar de kelder van Retinger, wat overigens wel het cirkeltje mooi rond maakte aangezien dat ook het allereerste was dat ik een jaar geleden op die campus kwam doen...!). Planten aan Beata gedoneerd, 50 zloty betaald voor een ontbrekend theelepeltje en enigszins beschadigde muren en toen..... de deur achter me dicht getrokken en de allerlaatste taxi gebeld...

Toen Kaja en ik na een kwartier lang mensen knuffelen en gedag zeggen al grienend hadden plaatsgenomen op de achterbank van de taxi dacht ik: 'en nu wil ik hier weg ook!'... Maar dat gebeurde uiteraard niet, want de taxi deed geen boe of bah meer, er kwam rook onder de motorkap vandaan en dus konden wij die taxi weer uit en wachten op de volgende. Weeeer tien minuten tussen die sippe mensen staan, weer tien minuten langer afscheid nemen.........

Natuurlijk kwamen we al diezelfde mensen twintig minuten later op het vliegveld weer tegen...
En het vliegtuig van Kaja en moi naar Amsterdam had uiteindelijk 2,5 uur vertraging dus voor nog een keertje afscheid nemen voor de zoveelste keer, hadden we aldaar uitgebreid de gelegenheid.

Nu ben ik weer in NL dus. Feels good to be back. Ben ook wel een beetje sip hoor, maar een stuk minder dan ik had gedacht dat ik zou zijn. Weet toch wel zeker dat ik zo ongeveer iedereen vroeg of laat eens zal terugzien, aangezien we ons allemaal in hetzelfde wereldje zullen gaan begeven... Ben erg benieuwd naar welke wending mijn leventje vanaf nu gaat nemen...
Spannend spannend....

Tot gauw!
Veel liefs
- Else





Geen opmerkingen: