woensdag 7 april 2004

Lief Blog,

Overmorgen komen al mijn VIAE-vriendjes alweer langs... en het was de bedoeling dat ik in de tussentijd aan mijn scriptie zou werken en mijn Rossiter paper zou schrijven...
Hmmmmm... daar ben ik dus niet echt aan toe gekomen!

Gisteravond naar de Opera geweest, met Wouter & Katja & Francesco & Laura.
Naar Madama Butterfly! Het was echt geweldig, de allermooiste opera tot nu toe!
De enscenering was echt prachtig, de decors verrukkelijk, de kostuums waren ware kunstwerken en het was dus een ware lust voor het oog... en dat in dat gave operagebouw, mijn vriendjes en ik op ons paasbest... met een glas champagne in de hand de trappen op en af flaneren...
Het Operagebouw is zonder enige twijfel mijn favoriete plek in Warschau!
Erg leuk ook dat er twee mensen mee waren die er nog niet eerder waren geweest!

Na afloop met indrukwekkende snelheid naar El Popo, het Mexicaanse restaurant op de hoek, voor een Taco de Pollo en een Tequila Slammer... veel gelachen om de geweldige held van een dirigent (Jose Cura?) en om operablunders (zangers die midden in een hartverscheurende aria op hun mond vallen..) en toen alweer naar huis. Bah, ik wilde helemaal niet naar huis! Het was veel te leuk en te gezellig... Laatste metro ook nog gemist, du dat kostte weer handenvol geld....

Vandaag voornamelijk bezig geweest met rommelen in mijn kamer, heb alle papers en artikelen voor mijn scriptie geordend en heb geprobeerd te besluiten welke in wel en niet ga lezen want,het zijn er veeeel te veel. Dat veroorzaakt hetzelfde effect als teveel eten op mijn bord scheppen: dan raak ik ontmoedigd en heb ik geen honger meer.... :-)

Verder heb ik ruzie gemaakt met de Library staff. Gisteren netjes naar de balie gegaan om uit te leggen dat mijn laptop is gestolen en dat er zich helaas, helaas ook een bibliotheekboek in mijn laptoptas bevond. Typische reactie weer: het meisje werp me een bestraffende blik toe, zucht: "Dat is niet zo best. Ik zal het doorgeven aan mijn baas en dan hoor je wel hoe het verder gaat", en ja hoor, 10 minuten later ontvang ik een mailtje met de mededeling: " Replacement cost voor het boek is 40 GBP - Britse Ponden, nota bene, dat zijn dus vrij vertaald maar liefst zo'n zestig euro's!
Dat dacht ik dus niet he!!!

Het boek is in 1995 gepubliceerd en hopeloos verouderd, inmiddels in zijn tienjarige carriere in de bibliotheek van het College of Europe door minstens honderd paar handen betast en daar willen ze 40 Britse Ponden voor hebben!!!??

Volgens een van mijn lieve studiegenoten mag iedere student hier op de campus tien boeken bestellen via de bibliotheek. Op kosten van het College. Dat worden dus tien exemplaren van het betreffende boek, op mijn naam, dat moge duidelijk zijn!!!!

Zojuist heb ik een beginnetje gemaakt met het opnieuw samenstellen van al mijn fotoalbums. Heerlijk gesnuffeld tussen de letterlijk duizenden kiekjes die in onze shared folders staan... Natolin in de winter, Benelux Dag....

het paleisje...
't paleisje van de voorkant...
Natalia
wat was dat voor beest?

En de Benelux Dag... (er volgen er meer!)
Benelux Day Beer
Kaasmeisje...
Even poseren....Marcel kan dat best -zo'n bierestafette!
Antonina heeft er ook weing moeite mee...
snoephappen!
Roemenie op klompen...

Nu maar eens aan de slag.
Daaaaag!
- Else

Geen opmerkingen: