woensdag 28 april 2004

Lief Blog,

Alweer tien dagen niet geschreven! Bizar zeg. De laatste update lijkt wel van gisteren!
De tijd gaat hier nu zo belachelijk snel dat het echt niet leuk meer is. Op het moment dat ik me realiseer dat ik maar beter heel rap kan gaan genieten van de laatste twee maanden in Natolin, moet ik helaas concluderen dat het daar al een beetje te laat voor is: deadlines en examens zijn in (hele snelle) aantocht.

Mijn Rossiter paper is ingeleverd - al een tijdje terug, een week of twee - en inmiddels is er nog een paper geproduceerd (over islam en democratie, en over islamitische democratie, voor het geweldige vak van Moisi, 'Géopolitique européenne')
en heb ik een tweetal presentaties en francais achter de rug - éen voor het Compact Seminar van 'ontzettende held', ECJ-rechter Lenaerts. Analyse van het arbeidstijdenarrest (1996) van de ECJ, temidden van allemaal slimme juristen. Dat was dus wel griezelig.

De tweede presentatie was voor het zojuist al genoemde vak van de andere ontzettende held, Moisi.
Over de oorzaken van het conflict in het Midden-Oosten, point de vu arabe.... Die presentatie was wel ongeveer de engste die ik ooit heb gedaan, vooral omdat die zaal zo vreselijk vol zat en ik altijd zooooo zenuwachtig word van presentaties!
Het ging op zich goed - ben niet in paniek geraakt, niet in huilen uitgebarsten, niet hard weggerend en me onder mijn bedje verstopt :-)))
Maar ja, als je alles veilig opleest van een papiertje kan er eigenlijk ook weinig mis gaan.....

In ieder geval was dat zekersteweten de laatste in een hele reeks presentaties dit jaar! Jipppiiiieeeeehhh
Dit soort dingen maakt het dan weer minder erg dat het jaar op z'n einde loopt!

Inmiddels is het aantal National Days toegenomen tot gemiddeld drie per week - deze week de Roemeense, de Tsjechische en de Portugese - en hebben we afgelopen zaterdag het allereerste gave spetterende spannende Capoeira-feest georganiseerd.
Dat was gaaaaaaf!! Livia en Madalena en Virginia hadden een enorme teil met Caipirinha gemaakt en onze Capoeira-maestre Simon had een tiental vriendjes en vriendinnetjes meegenomen, die ontzettend spectaculaire dansjes konden doen. Salto's, flikflakken, capriolen die ik nog nooit eerder had aanschouwd en al zeker nietvoor mogelijk hield...en dat alles in een moordend tempo! Geweldig!!!!! Gelukkig vonden zij het ook leuk en willen ze nog een keertje terugkomen....

Verder heb ik een stuk of zes fotorolletjes laten ontwikkelen dus binnenkort vallen er weer heel veel foto's te bewonderen op mijn blogje... van Brussel en van Natolinski in Amsterdam... en van Amsterdamski in Krakow....

En nu is het alweer bijna etenstijd, weer een dag voorbij, weer vrij weinig produktief geweest... heb de bibliografie voor mijn scriptie gemaakt (uitvlucht........) en de outline ge-update (uitvlucht........) en een mail gestuurd aan mijn begeleider... en nu schrijf ik voor mijn blog en tegen de tijd dat ik uitgegeten ben, heb ik vast wel weer een ander goed excuus gevonden om niet daadwerkelijk nou eens te gaan schrijven aan mijn scriptie!
*Gelukkig* is mijn geleende laptop nog steeds een beetje en panne, en is ie onder behandeling van vriend Yakub van de IT service... dus dat scheelt... nu moet ik wel werken in de computerroom... lekker gezellig!!

Nu vertelde Dominika vanochtend dat de student wiens scriptie vorig jaar tot de beste is uitgeroepen, anderhalve week voor de deadline is begonnen met schrijven.... dus er is nog hoop voor mij!

met de serieuze intentie weer vaker te updaten, verblijf ik, :-)
Elsemeisje

Geen opmerkingen: