dinsdag 11 mei 2004

Lief Blog,

Na vanochtend was de score 14.500 woordjes.
Na vanavond weet ik het niet meer, want door het Grote Corrigeren ben ik dus behoorlijk het overzicht kwijt.
Wat ik wel weet is dat mijn scriptie behoorlijk crappy is. Althans, de intro (was te verwachten, wie schrijft die dan ook als eerste??) en de eerste helft van het eerste hoofdstuk. Of eigenlijk het hele eerste hoofdstuk als ik eerlijk ben...

Nou jaaaah, dat wordt dus morgen weer achter de computer de hele dag.

Verder was er vanochtend een hele grote diskettecrisis. Tenslotte is je scriptie-ervaring toch niet helemaal hetzelfde als je niet minstens éen keer al je werk bent kwijtgeraakt, nietwaar?

Het verhaal gaat als volgt:
Omdat ik soms op mijn kamer werk en soms op de computerzaal - als de muren op me afkomen - is er nogal veel heen en weer gesleept met diskettes de laatste tijd. Nu heb ik al eens eerder een scriptie geschreven....;-)
Dus wat ik doe is meteen alle documenten opslaan in mijn personal folders op de server. Maar dat mocht dus niet gisteravond. Had iets te maken met die 330 MB aan foto's die ik erin had gezet. Heel flauw!

Dus ik nam me voor de volgende ochtend met de meneren van de IT te gaan babbelen en dus nu voor deze éne keer maar het risico te nemen en gewoon alles op 1 diskette te zetten...
(in de blinde paniek kwamen de andere opties - de op de shared folder parkeren, die heeft geen limiet, naar mezelf emailen- natuurlijk niet meer in mij op).
En je raadt het al, vancohtend was de diskette stuk. Jaja.

Dus ik inderdaad naar de IT - die inderdaad constateerden dat de diskette stuk was en ja, mijn folders zaten inderdaad vol foto's - dus ik was al bijna aan het wanhopen toen we besloten toch die diskette nog maar eens in de laptop op mijn kamer te stoppen en te hopen op een wondertje.... en dat wondertje geschiedde! Dus mij files werden gered en het leukste is nog dat de IT-meneer in kwestie, die trouwens Michal heet en bijzonder veel op Tobschen lijkt! zo'n medelijden met het domme mutsje had dat ie meteen maar even de netwerkverbinding tussen mijn computer en de server heeft bewerkstelligd. Jippiiiieeeehh!!

Nu kan ik dus niet alleen mijn thesis op zes verschillende locaties opslaan, maar ik kan ook nog eens overal vanuit mijn luie stoel bij. Bij alle muziek die iedereen in de shared folder heeft gezet bijvoorbeeld.... dus nu zit ik heerlijk te genieten van de vrolijke jazzy loungy klanken van Paris Combo....

La vida es un carnaval!

Liefs,
Else

p.s. over muziekjes gesproken.. eens kijken of dit werkt. Mijn nieuwe favoriete liedje aller tijden:

(10 min)

..... hmmmm nee. Lukt niet. Jammer. Wilde dat supersupersuperswingende liedje van Celia Cruz hier neerzetten, zodat de hele wereld t kan horen. Sommige dingen zijn namelijk zo waanzinnig vrolijk, blij, mooi, meeslepend, en zomerachtig dat je het simpelweg niet voor jezelf wilt houden...dus: Celia Cruz, la vida es un carnaval. Helemaal het einde!

Geen opmerkingen: