zaterdag 29 mei 2004

Lief Blog,

Jajaja ik weet het, ik heb weer veel te lang niks geschreven...
't Was wel weer een eververend weekje, het is nog steeds een enerverend weekje, dus ik heb geen tijd om een uitgebreid verslag te doen...
Maar ik doe het toch maar, want studeren is ook geen optie. Kan geen artikel meer zien. En het Groove Armada-cdtje dat uit mijn koptelefoon recht mijn oren binnenknalt is veeeeeeel te lekker om zachter te zetten....

Op maandag was ik dus veroordeeld tot het Verschrikkelijke Examen, een ware uitputtingsslag, en dat terwijl ik het hele weekend ziek was geweest en eigenlijk op maandag ook nog in bed had moeten liggen.
Dat heeft de voorbereiding voor het volgende examen, Moisi (mondeling en frans, dus dikke pret), niet erg veel goed gedaan. Uiteindelijk zat op donderdagochtend 2/3 er behoorlijk in (Transatlantische relaties & Irak en het conflict in het Midden-Oosten) maar 1/3 (over de oorlog op de Balkan en hoe dat nu verder moet met toetreding tot de NAVO enzo) niet zo heel erg (zeg maar gerust helemaal niet).
Natuurlijk trok ik uitgerekend twee vragen over de Balkan uit het gevreesde vragenmandje (BAH!) en was ik totaal van mijn à propos toen ik na twee minuten moeizaam frans hakkelen constateerde dat onze professor verveeld tekenend bijna in slaap was gevallen... zo storend!
Pffff.
Ik weet wel dat ie al die stotterende studenten al drie dagen achter elkaar dezelfde vragen had horen beantwoorden, maar toch... je kunt toch tenminste doen alsof je oplet...

Dat examen ging dus beroerd, maar hopelijk wordt mijn cijfer nog enigszins opgekrikt door mijn paper en mijn presentatie (60% van het eindcijfer...). Toen twee vodka's gedronken met Erik en Kaja en daarna was ik zo verschrikkelijk van de kaart dat ik vier uur geslapen heb. 's Avonds met dezelfde Kaja en Erik de stad in gegaan, eerst lekker fajita's gegeten bij Tortilla Factory (een restaurant dat niet zou misstaan in een Quentin Tarantinofilm), daarna hip mojito polski's genipt aan de bar bij NoBo, en toen fijn tot een uurtje of vier gedanst in Klubo Kawiarnia. Me erg verbaasd over de combinatie Erik & podium met paal... geweldig!! Dat was wel even nodig!!

Gisteren weer eens in de zon gelegen (het is een week of drie slecht weer geweest dus ik kon weer from scratch beginnen met bruin worden....) en een stuk of drie artikelen gelezen en toen lekker in slaap gevallen met de zon op mijn hoofd en fluitende vogeltjes in mijn oren. Ik word echt oud. Er gaat serieus geen dag meer voorbij zonder dat ik een middagdutje doe. En meestal lopen die dutjes dan ook nog volledig uit de hand, wat betekent dat ik rustig vier uur lig te pitten 's middags. Al met al niet erg goed voor mijn produktiviteit...

's Avonds weer de stad in geweest, biertjes gedonken op het terras van Szparka met Hugo (ex-natolino, zat in dezelfde promotion als Eelco) met zijn rijkstraineevriendjes die allemaal collega's van Sicco bleken te zijn (dag Sic!). Gegeten bij McDonalds (jaja dat mag ook wel eens vermeld want dat gebeurt niet zo vaak) en eenmaal terug op de campus naar de film gegaan. Had ik al eens vermeld dat we hier een filmzaal hebben? Drie keer per week worden er films vertoond, en meestal zijn ze geweldig. Maar deze spande de kroon, hij is in éen klap met superstip binnengekomen op nummer 1 in mijn filmtoptien aller tijden.
'Occident', een Roemeense film uit 2002 (geloof ik), vrolijk en hartverscheurend sip, en romantisch en grappig, over het leven en de liefde en the universe and everything, kortom: perfekt.

En nu is het vandaag en heb ik gedurende een goed deel van de dag weer mijn schrikbarend witte velletje aan de zon blootgesteld, en tussendoor saaie positions communes en règlements in het kader van de Gemeenschappelijke Buitenlandse Politiek van de EU uitgeprint.
't Volgende examen is woensdag en gaat over het enigszins fletse buitenlandse gezicht van de Europese Unie. Maar ook over de WTO en waarom Cancun is mislukt en hoe het nu verder moet met de Doga Development Round. En natuurlijk waarom Amerika het weer helemaal fout doet door zich te richten op bilaterale en regionale handelsverdragen in plaats van op multilaterale. Zoals de EU doet. Want dat is géén regionaal geregeld geheel, welnee. ;-)

Gelukkig heb ik mijn scriptie bij Wessels geschreven... al mijn Politics & Administration studiegenootjes gaan tegenwoordig zuchtend door het leven omdat ze erg hard moeten werken voor het Theories & Strategies of European Integration examen. Maar ik hoef niet. Want ik heb mijn zware Wessels-opgave al volbracht. Jippie.
Schijnbaar is het een erg zwaar examen en is ie heeeeel streng. Hmmm, onheilspellend...Ik vrees met grote vreze voor mijn scriptiecijfer.... maar nu even niet!

Zal ik eens even wat fotootjes uploaden?
Is misschien wel eens leuk. Van de Ultimate, nee-dit-is-echt-het-laatste-VIAE-reisje naar Warschau en Krakau, bijvoorbeeld...?? (Ik weet het, ze zijn bepaald niet van een Ellen-kwaliteit... maar ik bedoel het goed)

trein & koffie & mangel & tobschen
trein & koffie & bart & lau
edje
else & tijmen & tobschen
peter & sicco & ellen & else
sicco & ellen & else & tijmen & bart
cheeeeese....
tob & tijm
in de zon
roze ellen & roze beest
martijn & peter & tijmen met de buit
ellen & tijmen & diana.jpg
martijn met de buit!
klaverjassen...
zoutmijn
meer zoutmijn
bierpullen & blauwe muren
martijn hapt in een broodje vet

Ppfffffff....
Geen zin meer. De rest volgt morgen... stay tuned (heheh!)

xxxx
-Else

Geen opmerkingen: