maandag 8 december 2003

Lief Blog,

Heb weer de hele dag gestudeerd. "Transformation and Integration in Central and Eastern Europe". Ontzettend boeiend en dat is NIET ironisch bedoeld!!!
Alles wat in deze regio is gebeurd in de afgelopen dertien jaar is bijna volledig langs mij heen gegaan en dat is echt schandalig!
Heb de hele avond associatie-akkoorden en 'partership agreements' zitten lezen: wat een enorme onderneming is die transitie geweest en wat speelt de EU daar een dubieuze rol bij... geld geven, maar wel veel eisen stellen... of is dat eigenlijk juist helemaal niet zo slecht..? Geeft wel weer te denken.

Maar vandaag niet meer, want ik ga die bar maar weer eens open gooien over een kwartiertje!! Genoeg op mijn kamer weggekwijnd... die bar is al anderhalve week niet open geweest, niet eens op zaterdagavond!! Het is ongelooflijk. Vreselijk! Als iemand me dat een maand geleden had voorspeld, had ik 'm niet geloofd.
Zoooo wat zijn we serieus aan de studie met z'n allen!!!!

Het is hier echt doodstil de hele dag. Compleet uitgestorven. Alleen zo rond lunch- en dinertijd gaan er deuren open en hoor je stemmen op de gang.... het is bijna griezelig. Madalena vertelde me laatst dat ze drie dagen lang met hoge koorts in bed had gelegen en ik had r niet eens gemist..! Niet vanwege haar, maar gewoon omdat ik helemaal niemand meer zie op het moment!
Ik neem aan dat ik nu iedereen ervan heb overtuigd dat het Echt Essentieel is voor mijn geestelijke toestand dat ik vanavond de bar open doe, he!!

Tot later!!
- Else

Geen opmerkingen: