zondag 14 december 2003

Lief Blog,

Zo, het is zondagavond, mijn examen begint over exact 12 uur en ik ben klaar met het voor het eerst lezen van alle stof. Is dat strakke planning of niet??? Zucht....

Dit examen is werkelijk het saaiste en minst interessante dat ik ooit heb moeten doen.
"Politics and Policies". Maak daar maar rustig "Policies" van, want de politics - die een en ander nog een beetje spannend zouden maken - zijn in geen velden of wegen te bekennen! Het enige waar dit examen uit bestaat is bullets:
De Environment Policy is geintroduceerd door de Single European Act, het Verdrg van Maastricht heeft 'm geamendeerd, het Verdrag van Amsterdam heeft 'm uitgebreid, de objectives zijn de volgende: ... (drie punten), de instruments zijn de volgende: ... (zes punten), heikele kwesties zijn de volgende: ... (tien punten)....
(hallo, zijn er nog lezers...?).

En dat dan voor een stuk of twaalf policies.
Saaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiii!!!!!!

Ik word er stapelgek van.

Al die stomme feitjes uit mijn hoofd leren heeft geen enkele zin, druist tegen al mijn principes in en is nog nooit ergens goed voor geweest. Zo. Is mijn punt duidelijk???

Ik wil naar huis! Ik wil weg hier! Ik wil uit eten en in de kroeg zitten en op de fiets naar huis en vernikkelen van de kou (het is hier 5 graden en het regent!!! Daarvoor kom ik niet naar Polen!!) en iedereen zien en kletsen (in het Nederlands bij voorkeur!!!) en in Amsterdam rondlopen en mopperen over hoe duur alles is geworden met die euro!

Wie komt me hier weghalen..???

- Else

Geen opmerkingen: