zondag 8 februari 2004

Nog 5 nachtjes slapen....!

Lief Blog,

Het leven is weer veel te leuk om achter dat bureau te zitten en te studeren...!!

Gisteren uit eten geweest, naar een Mexicaans restaurant met een overwegend Spaans/Mexicaans gezelschap - alleen maar dames en ook nog vrij fraaie exemplaren!- dus dan weet je het wel. Mexicaanse zangers om ons tafeltje heen, guacamole en mojito's. Smullen! Het was echt zo vreselijk gezellig! En de sfeer in het restaurant was zo anders dan de sfeer in Polen in het algemeen... niet dat daar iets mis mee is, ik bedoel gewoon dat een avondje Mexicaans restaurant je het gevoel geeft dat je drie dagen op vakantie bent geweest.
Voici het fotografische bewijs van dit al:
musica mexicana
mojitos
Elisa & Violeta

Daarna hebbenw e nog een heel leuke loungy tent gevonden met een erg coole dj en veel kussens - en hebben we fijn over mannelijke filmsterren (die knappe vent met die bril uit Love Actually! Colin Firth! Orlando Bloom!, het gegiechel was niet van de lucht... t was maar goed dat er geen mannen in de buurt waren) en heb ik met Lisa uit Ierland heel lang gepraat over het conflict in Noord-Ierland .... hoe het is om daar middenin te wonen....maar ook hoe het is om aan Trinity College te studeren (zij wel!!!!). Erg geslaagd dus.

Vandaag heb ik uitgeslapen, geluncht en toen was het weer tijd om te gaan paardrijden! Else's vierde les... We waren met veel te veel mensen dit keer, dus er waren niet genoeg paarden... en dan zijn natuurlijk de beginners weer de klos! Dus heb ik maar 20 minuutjes gereden uiteindelijk, maar het was erg gaaf want ik reed gezellig met de gevorderden mee en dat ging best prima. Gelukkig had ik ook een heel lief, oud (19!) paardje te pakken dit keer, dus de eerlijkheid gebiedt mij te vermelden dat dat ook wel een hoop scheelde.
Volgende week weer!! Of misschien dinsdag al wel...

Verder heb ik na terugkomst fijn met Jasper gewebcamd en gemsnd, erg gezellig! En na het avondeten zou er dan eindelijk gestudeerd worden. "Eens kijken wat ik allemaal voor Theories and Strategies of European Integration moet lezen", dacht ik bij mijzelf. Vervolgens zalt ik dus twee uur lang in de computerzaal een vijftigtal artikelen en hoofdstukken uit te printen.... van Machiavelli tot Hume en Hobbes en Churchill en Schuman en het Verdrag van Westfalen... heeeel veeeel leeswerk dus. Voordeel van twee uur lang printen is wel dat je dan toch het gevoel hebt dat je je dag nuttig hebt besteed, vooral als je dan al die uitgeprinte artikelen netjes van een labeltje hebt voorzien en in een map hebt gestopt....

Toen ik net aan het overwegen was of ik misschien ook daadwerkelijk een van die artikelen zou gaan lezen (op zich al een zeer revolutionaire gedachte op zondagavond), belde gelukkig mijn mama en sja... nu is het half elf... er is toch serieus niemand die nog van mij verwacht dat ik nu nog iets nuttigs ga doen, hè?! Ik geloof ook dat de bar inmiddels open is...

Wacht, ik probeer eerst nog wel ff die foto's van Krakow en Zakopane op dit blog hier te krijgen....
Eerst Zakopane!
met de nachttrein... en met Dejan
Simons grote 'vriend' ziet er 's ochtends best onschuldig uit...
dat is prettig wakker worden!
het is inderdaad best koud vandaag
worldcup ski jumping zakopane 2004 is sponsored by...
Polskaaaaaah bialo czerwony!
fans
Else's uitzicht (soms, als ik geluk had)....
jah! daar vliegt er een!

Het snowboarden... (sorry, t zijn niet echt actiefoto's geworden...)
Hier moet ik dus zometeen vanaf??
Else heeft er zin in!
Flyin'Violeta

Francesco & Madalena
Jan eet een broodje varkensvet
vele mannen & Violeta
Ilija & Simon

zonsondergang in de trein terug

Kraków...!
Bomen & Sneeuw
Wawel & Else
Rolf weet t zo net nog niet...
Else maakt vriendjes
Wawel & Rolf
Het is hier wel heeeel moooi!
Under the bridge
Brug, water, tram, bierreclame...

Hallway Party!
BeBeNe
Wouter & Ania
Else na het Roemeense spul & Ania ervoor..
Svetla & Akmis

Zo, dat lijkt me voorlopig wel weer ff genoeg!
Nu naar de bar.... hopelijk hebben de Roemeense meiden die vanavond achter de bar staan meer van dat lekkere spul..

Dobranoc!
- Else

Geen opmerkingen: