woensdag 17 september 2003

Lief Blog,

Heb mijn examen gehad (don't ask...) en ben nu dus weer lekker vrij.
Wat een last valt er van je af als je eindelijk Het Examen -waarvan iedereen elkaar voortdurend voorhoudt dat het helemaal niet belangrijk is, sterker nog: niet eens meetelt- achter de rug hebt. Mijn schouders deden letterlijk pijn van de stress. En het viel me absoluut niet mee. Hoor volgende week of ik het gehaald heb...

Gisteren met Pia en Agnieszka naar het 'stadsdeel' Wilanow geweest, twee bushaltes verderop. We hebben een ontzettend mooi Paleis (Versailles-stijl) bezocht en rondgewandeld in de werkelijk ongelooflijk mooie tuinen, een exotische tuin, een typisch Franse rozentuin en het Zeer Romantische park met overal vijvers en bruggetjes en treurwilgen en knuffelende stelletjes. Is wel (afgezien van de knuffelende stelletjes) het mooiste park dat ik ooit heb gezien! Op de terugweg waren we minder fortuinlijk: ondanks het feit dat Agnieszka duidelijk had uitgelegd aan de buschauffeur dat we eruit wilden bij Natolin, reed de bus doodleuk verder en dropte ons twee kilometer verderop. Teruglopen langs een snelweg in het pikkedonker is niet leuk, kan ik je melden, maar dat laatste stuk door het bos hier op de campus was nog het allerverschrikkelijkst. Moet je vooral met 3 voortdurend gilletjes slakende meiden doen: het was op zich al erg genoeg, zonder al die conspiracy theories en spookverhalen. Was zo gelukkig toen ik weer in de bewoonde wereld was!

Vervolgens drie kwartier in de sauna gezeten met o.a. Mikko (de Fin) die erg boeiend kan vertellen over wat Finnen buitenlanders zoal wijsmaken over hun saunagebruiken. En toen nog ff in de bar gezeten en kennis gemaakt met het enorme pianotalent van Remo en met de minder leuke -erg opdringerige- kant van een van de Macedoniers.
Toen vond ik het wel weer mooi geweest!

Ga nu naar Tesco (de mega-supermarkt) om mijn vakantiefoto's op te halen! En voor vanavond zijn er alweer plannen om Gezellig in Warszawa uit te gaan... je hoort het al, ik be echt waanzinnig druk!

Het loopt trouwens storm bij mijn Opera & Ballet-clubje: er zijn al zo'n 60 leden en dan overdrijf ik echt niet! Waar ben ik aan begonnen..??

Tot later,
-Else

Geen opmerkingen: