dinsdag 30 september 2003

Czesz Blog!

De eerste les Pools was dikke pret (rare letters hebben ze hier!) en de eerste conversatietjes in het Pools zijn een feit.
Weet nu in ieder geval wat ik terug moet zeggen als iemand 'przepraszam' zegt (namelijk: 'nie ma za co') maar ik heb ook het vermoeden dat het nog wel even gaat duren voordat ik verder kom dan dat!!
Na afloop van de les zijn we met een stuk of zeven taxi's (met dus veel mensen) naar een concert van een van Polens beroemdste jazz-zangeressen (Urszula Dudziak) in een enorm hippe tent (Dekada) geweest. En deze dame houdt niet alleen van zingen, maar vooral ook van praten, aangezien ze zo nu en dan 20 minuten durende monologen ging houden. En dan kun je als buitenlander weinig anders dan proberen iets in die klankenbrij te herkennen... Dus ben ik gisteravond na afloop van de lessen nog aan een flinke portie Pools blootgesteld en merk ik dat ik aardig begin te wennen aan de klank ervan en hier en daar woorden van elkaar begin te onderscheiden.

Vandaag heb ik het Geremek-college geskipt, omdat ik had bedacht dat het veel efficienter zou zijn als ik in plaats daarvan naar de bieb zou gaan om een aantal artikelen te lezen voor dat college (we moeten ook n paper schrijven en ik heb nog geen idee waarover...).
Maar nu zit ik dus weer achter mijn computer... en ik ging alleen maar even iets uit mijn kamer halen...

Vanavond beginnen de salsalessen! Een aantal kordate meiden uit het hoge noorden van dit continent heeft het geweldige initaitief genomen en een danscluppie opgericht. Ze hebben het zelfs zo geregeld dat wij niet naar de dansschool, maar de dansschool naar ons toe komt! En dat voor nog geen 3 euro p.p per les. Er is nog wel een nijpend gebrek aan mannen, maar we zijn van plan dat te gaan oplossen met het uitdelen van gratis biertjes... soms moet je ze een beetje over de streep trekken, he.
Zin in!

Nu ga ik echt nog even doen waarvoor ik hier ook alweer gekomen was!

Do zobaczenia!
- Else

Geen opmerkingen: