zondag 4 januari 2004

Lief Blog,

Ben weer terug in Natolin - in eerste instantie met frisse tegenzin. Maar na het eten van daarnet, heel gezellig met de 12 mensen ofzo die er alweer zijn, heb ik weer goede moed. Erg leuk om iedereen weer te zien, stralende gezichten en enthousiaste verhalen - Italianen die vertellen hoe hun mamma in hun wangen kneep en "oh! wat ben je dun geworden, ik zal je eens even flink volstoppen" uitroepen (dat doen ze dus écht, blijkbaar). Ik heb niemand kunnen ontdekken die echt heimwee had naar deze plek... dus dat geldt niet alleen voor mij...

Het was vanochtend zo vreselijk moeilijk om afscheid te nemen van mijn lief! Echt vreselijk. In het vervolg ga ik dit soort projecten niet meer in mijn eentje ondernemen, dat mag duidelijk zijn. Dat gedrentel op Schiphol duurt ook altijd zo ontzettend lang! Afscheid nemen moet eigenlijk zo snel en zo pijnloos mogelijk gebeuren, en aan deze beide eisen voldoet een afscheid op een luchthaven dus heel duidelijk niet! Echt niet leuk...

Het vriest hier momenteel flink, het is tien graden onder nul. Maar: het is echt verrassend hoe aangenaam -10 aanvoelt als er geen snijdende wind staat en de lucht gewoon lekker droog is! Het is echt prima toeven buiten! Zonnetje erbij...
Ook heeft een flink aantal van mijn collega's hier al laten weten zijn schaatsen bij zich te hebben! En aangezien de ijslaag op ons kanaal hier in het park menige Friese ijsmeester jaloers zou maken, gaan we dus zeer binnenkort maar eens een klein wedstrijdje organiseren!

Morgenochtend komt ook de delegatie van het College of Europe in Brugge aan in Natolin, 30 studenten van de andere campus die een week blijven logeren! Door middel van het trekken van lootjes is James, barman en voorzitter van de "Theatre Arts Society", aan mij toegewezen! Ik ben erg benieuwd, zo aan zijn hobby's te zien gaan we wel met elkaar op kunnen schieten!

Ook beginnen meteen morgenochtend de colleges weer - elke dag zeven uur deze week! - maar eerlijk gezegd heb ik best zin in de colleges. Zolang er niet van papers en examens gerept wordt, wil ik best een paar uur per dag de geschiedenis van Oost- en Centraal Europa aanhoren.

Heb net een mail ontvangen met de mededeling dat de bar open is....
Tot later!

- Else

Geen opmerkingen: