maandag 5 januari 2004

Lief Blog,

De Brothers en Sisters uit Brugge zijn er!
Dertig nieuwe gezichten in 1 keer, wat een verwennerij! Ik heb mijn nieuwe roomie in totaal misschien tien minuten gesproken tot nu toe, want geheel in de College of Europe-stijl is meteen iedere minuut weer volgepland met speeches en rondleidingen, terwijl die arme jongen vanaf drie uur vannacht op reis is geweest!

Ook college gehad vandaag, geschiedenis van Centraal en Zuid-Oost Europa. Supergaaf! Iwan de Verschrikkelijke, Peter de Grote, Tartaren, Mongolen en de opkomst van Moskou. Waarom Russen Poetin wel accepteren maar Jeltsin niet. Hartstikke boeiend allemaal! Moet wel weer wennen aan zeven uur stil zitten en luisteren, trouwens. Alhoewel dat stilzitten me een stuk gemakkelijker valt dan dat luisteren, haha.

Ben wel momenteel mijn eerste conferentie weer aan het skippen, maar dat geeft niks aangezien het een speech van onze rector betreft die - het is echt waar - van spreken bepaald geen kaas heeft gegeten. Deze kwelling heb ik mezelf dus bespaard dit keer, de kerstspeech ligt nog iets te vers in mijn geheugen.
Terwijl ik dit schrijf vraag ik me af of ik er problemen mee krijg, een vriendelijk verzoek dergelijke commentaren niet op mijn blog te zetten, Big Brother is watching from the Rectorate.
Lang leve de vrijheid van meningsuiting, dus... en de verschillen in taal tussen de Polen en de Nederlanders...

Over meningsuiting gesproken, de nieuwe 'extracurriculaire' John Locke Promotion website is vanaf vandaag online te bewonderen...
Hopelijk kunnen wij studentjes een beetje ons stempel drukken op die site!
"Zo is het echt op het College of Europe". Dat idee.

Etenstijd!
Tot morgen!

- Else

Geen opmerkingen: