zaterdag 17 januari 2004

Lief blog,

Vandaag het eerste college van Wessels gehad (die begeleidt mijn scriptie...) en ik ben er zeeeeer over te spreken!
Was hartstikke interessant allemaal, ik had politicologie moeten gaan studeren, heb volgens mij mijn roeping gemist...
Van Machiavelli naar Giscard d'Estaing in een enkele middag... wat een zwartkijkers allemaal! Lekker negatief mensbeeld...dat noemt zich dan 'realist'...

Tussendoor een gesprekje met Wessels gehad over die scriptie en hoe die er precies uit moet gaan zien en wat ik precies wil gaan doen... ik ben echt helemaal enthousiast! Ten eerste is deze meneer Duitser, ten tweede federalist (die twee elementen hebben waarschijnlijk met elkaar te maken) en ten derde is hij - ook niet geheel toevallig gezien diezelfde twee elementen - helemaal into de Conventie en met name het 'early warning system' en het hele nieuwe subsidiariteitsprotocol, waar ik het dus nu juist precies over ga hebben.
Joepie!

Nu nog ff wachten tot mijn was droog is en dan gauw nog wat handdoeken in mijn tas proppen en off we go!
Onze trein naar Zakopane vertrekt om 22.00 vanaf Warszawa Centralna en vanaf dat moment gaat het in rap tempo zuidwaarts, op naar de bergen, de sneeuw en een menigte uitgelaten Poolse skispring-fans.
En dan door naar Slowakije, hoop ik, waar ik de schone kunst die snowboarden heet ga uitproberen....

Ben wel een beetje benieuwd hoe het gaat worden in die trein en de komende drie dagen, want de mensen met wie ik op stap ga zijn normaal gesproken niet de mensen met wie ik veel omga... spannend dus. Neem wel een flesje vodka mee om het ijs een beetje te breken... en een spel kaarten voor het geval we uitgepraat raken...

Tot over een dag of drie, dus!

Dikke kus,
Else

Geen opmerkingen: