zaterdag 4 oktober 2003

Lief Blog,

Alweer een week voorbij! De weken zijn hier altijd pas voorbij op zaterdagavond, want we hebben natuurlijk allemaal college op zaterdagochtend en dit keer ook -middag. Maar het leuke is dat niemand zich daar iets van aan trekt en gewoon een feestje bouwt in de bar op vrijdagavond. Compleet met naar professoren vernoemde cocktails! Vrijdag is vrijdag, tenslotte. En toch naar colleges gaan de volgende dag, he?? Heel braaf zijn wij.

Vanavond gaan we weer eens een kijkje nemen in het nachtleven van Warschau. En ik ga uiteraard mee! Moet tenslotte wel weten wat de leuke plekken zijn voor als ik bezoek krijg (volgend weekend al!!). Tot nu toe ben ik nog nauwelijks mee geweest naar al die clubs, ze zijn me over het algemeen net iets te hip, maar vanavond gaan we naar zo'n fijne ouderwetse studententent, dus dat spreekt me wel aan.

Zucht... ik voel me ontzettend verbonden met Nederland vandaag. Heb veel telefoontjes gepleegd en fijn bijgekletst en nog een flink aantal mailtjes gestuurd, en nu voelen jullie daar allemaal weer fijn dichtbij. Met het vriendjes maken hier gaat het geloof ik ook wel beter - het helpt als je er niet al te gestresst over bent...- en ik ben natuurlijk nog steeds helemaal verrukt van hoe leuk en interessant iedereen hier is. Maar nou ben ik natuurlijk al gauw onder de indruk, als iemand uit een of ander gek land komt, vind ik het al prachtig (merk op hoe ik nog steeds geen nationaliteiten noem..).

Hoe is het daar met Nederland, vraag ik me ook af. Ik hoor allemaal nare verhalen over het 'liberale masterplan om nu toch echt over te gaan op het Amerikaanse gezondheiszorg-systeem'. Protesterende mensen, foute vriendinnetjes van prinsen, gebeurt er nog wel eens iets leuks daar?? Nederland was altijd zo'n vrolijk landje. Of was dat alleen in mijn hoofd zo?

Tijd om mijn outfit uit de kast te gaan trekken!
Ik denk veel aan jullie allemaal,

Liefs,
- Else


Geen opmerkingen: