vrijdag 31 oktober 2003

Lief Blog,

Het paper is af!! Het heeft me een hele middag in de bieb (met de Deen - een alleszins redelijk onderhandelaar en bovendien efficient) gekost, en het eindresultaat is heel duidelijk een compromis in de niet zo heel positieve zin van het woord - maar het is af. Fijn. Ik kan geen Common Trade Policy meer zien. Met zeven verschillende mensen, met verschillende stijlen en invalshoeken een paper fabriceren is echt bijna onmogelijk. Nu maar hopen dat het de docent voornamelijk om het samenwerken te doen is en niet zozeer om de inhoud... en hopen dat ik morgen niet uitgekozen word om de presentatie te doen!!!

Vanochtend vier uur college gehad, erg intensief dus. Maar ik heb zelden in mijn leven een interessanter en inspirerender college meegemaakt! Veel inzichten gekregen in het (niet) functioneren van de interne markt (onder het motto: " 't zit er wel in, maar het komt er nog niet uit") en waarom we moeten investeren in de kenniseconomie om de achterstand t.o.v de USA in te halen en over de Lisbon Strategy, kortom, economie is best leuk eigenlijk.

Nu zometeen eten en dan naar Poolse les. Heb geen tijd gehad voor mijn huiswerk! En daarna keihard leren voor de presentatie van morgen, want de anti-Trade Policy groep gaat ons natuurlijk hartstikke gemene vragen stellen en daar moeten we dan wel op kunnen antwoorden. En dan is er alweer een dag voorbijgevlogen. Het is echt onbegrijpelijk hoe snel de dagen hier gaan! Het is echt zo idioot druk. Maar zoals ik gisteren al schreef is het erg lekker om zo intensief bezig te zijn!
Gelukkig is de Halloween party voor vanavond gecancelled... Hopelijk hebben we dat feestje morgen, na alle presentaties, zodat er echt goed gefeest kan worden.
We hebben echter wel een Halloween dinner vanavond!! Ben erg benieuwd. Geen idee wat je zoal eet met Halloween, haha.

Moet nu als een speer naar de administratie om mijn studieprogramma in te leveren!

Tot gauw,
- Else

Geen opmerkingen: