zondag 5 oktober 2003

Lief Blog,

Wat een heerlijke zondag vandaag!! Eerst lekker uitgeslapen, geluncht en toen met een groep van 11 man vertrokken naar de manege aan de andere kant van ons park om te gaan paardrijden. Geweldig!! Ik had een nogal snelle jongen (voormalig racepaard) dus toen we gingen draven was het wel ff *wennen*, maar na een tijdje oefenen met dat 'staan en zitten' (hoe heet dat ook alweer, Ellen??) ging het eigenlijk heel goed en moest ik het zonder handjes doen (en ben niet gevallen dus ik neem aan dat dat ook goed ging..). Dat staan en zitten is in ieder geval een flink stuk confortabeler dan 'doorzitten'! Veel foto's gemaakt van de wat meer ervaren mensen en al met al een heerlijke middag gehad. Paardrijden is definitely Heel Erg Leuk.

Nu regent het pijpestelen en zit ik lekker binnen met mijn Aran-sokken en 'n dikke trui aan te luisteren naar de regen. Uitstekend studeerweer!
...maar eerst nog even een verslagje van gisteravond. We gingen dus naar "Hybrydy". Vlakbij Warszawa Centralna en ook dichtbij de andere leuke clubs, dus gemakkelijk terug te vinden, en dat is mooi want ik ga er absoluut weer heen! Leuke muziek, allemaal studenten daar en -verrassing!- ook veel Erasmus-studenten. Vele vriendjes gemaakt dus, paar Belgen en een paar Fransen gesproken die al een week of drie in de grote studentenflats zitten in het centrum van Warschau en het erg gaaf vinden allemaal. Natuurlijk zou ik graag (liever?) vriendjes worden met wat Poolse mensen, maar zolang mijn Pools nog non-existant is, gaat dat lastig. Dus ik ben extra blij met al die internationale studenten hier.
Na terugkomst nog in een van de kamers erg gezellig gekletst met de poolse dames over talen en accenten en dialecten en natuurlijk over de poolse geschiedenis (favoriet onderwerp, er valt ook zoveel over te zeggen!! En te leren, in mijn geval..).

En morgen is het weekend alweer voorbij. Moet nu maar eens even weer achter mijn economieboek gaan zitten in plaats van achter de computer...

- Else

Geen opmerkingen: