donderdag 2 oktober 2003

Lief Blog,

Het lijkt erop dat iedereen hier een beetje tot rust is gekomen. Normaal gesproken is het rond deze tijd een drukte van jewelste in de gangen, iedereen gaat bij elkaar op bezoek of kijkt voetbalwedstrijden, maar vandaag is het stil. Je vraagt je dan af of je nu iets heel interessants aan het missen bent, of of iedereen inderdaad braaf zit te studeren (dat kun je je toch niet voorstellen!). Zelf heb ik het studeren voor vandaag maar weer opgegeven, het wil er nog steeds niet in bij mij dat Europa éen was onder Karel de Grote. En het lijkt me iets te lang geleden om daadwerkelijk relevant te zijn voor nu.

Vandaag hebben we het eerste "EU Politics and Policies"-college gehad, van een NIET-Brit (hij is Welshman) genaamd Avery. De eerste persoon die ik tegenkom die voor de Commissie werkt, maar nog in het bezit is van menselijke trekken. Hij liet zelfs spontaan vallen dat 'self-criticism' over het algemeen niet een van de sterktste punten van de Commissie genoemd kan worden (joh!). Het vak lijkt me erg boeiend, heb het idee dat we nu eindelijk beginnen met datgene waarvoor ik hier in de eerste plaats ben gekomen: de Europese Unie Heel Goed Leren Kennen. Morgenochtend weer drie uur! Gevolgd door drie uur EU Recht. Beetje veel naar mijn smaak...

Volgens mij ben ik wel een beetje aan het einde van mijn latijn op het moment. Ging gisteravond om 23.30 uur slapen en werd 'vanochtend' pas weer wakker om... 13.30 uur. Oeps. Had al het gevoel dat er een soort kortsluiting in mijn hoofd was ontstaan en dat mijn lijf was overgeschakeld op de automatische piloot. Misschien moet ik toch maar niet proberen dat 6 uur per nacht slapen vol te houden!

Ga nu maar eens even kijken of ik nog wat foto's op mijn site kan zetten.
Tot de volgende keer,

Liefs,
- Else

Geen opmerkingen: