donderdag 20 november 2003

Lief Blog,

Heb er alweer zeven uur college opzitten en ben tussendoor naar de kapper geweest.
Toen nog naar een tutorial over de Simulation Game die we gaan spelen... geen gewone simlation, maar eentje die drie maanden zal duren en zal eindigen in de Vergaderzaal van de Raad in Brussel!
Iedereen vertegenwoordigt een land, schrijft een official position paper over het voorstel van de Commissie, moet coalities vormen, onderhandelen, het eens worden over de tekst van een Richtlijn en als de compromis-tekst tenslotte door de COREPER is, moet er definitief over besloten worden in de Raad. Met unanimiteit natuurlijk. Wat een waanzinnige onderneming!
Weet niet of ik er nou vreselijk veel zin in moet hebben of er ontzettend tegenop moet zien...
In ieder geval is het wel erg verfrissend om eens een vak te hebben waarvoor we geen dertig boeken, artikelen en working papers hoeven te lezen.

Verder vanavond grotendeels in de bieb doorgebracht, op zoek naar een onderwerp voor mijn "Transition and Intergration in Central and Eastern European Countries" paper dat over 10 dagen moet worden ingeleverd. Stress! Ik heb echt geen idee waar ik over moet schrijven. Privatisering van staatsbedrijven na de val van het communisme in Bulgarije..?? Is me een beetje te technisch... Maar op de een of andere manier vind ik Bulgarije ineens een erg interessant land, dus ik blijf wel een beetje in die regio hangen... Het schijnt trouwens dat 'euroscepticism' daar niet bestaat (en in de andere potentiele lidstaten zeker wel!) dus misschien moet ik daar maar eens iets over gaan lezen.

En nu ben ik echt doodmoe.
Weer is bijna een week voorbij gevlogen en weer heb ik het idee dat ik niks heb gedaan, hoewel ik het in mijn complete studietijd bij elkaar nog nooit zo druk heb gehad als nu. Het gaat zo snel! 't Is echt ongelooflijk.

Tschus!
- Else

Geen opmerkingen: