donderdag 27 november 2003

Lief Blog,

Sorry voor het sentimentele gedoe. Vandaag gaat t wel weer goed, hoor.
Het is niet zozeer dat ik naar NL verlang, maar eerder dat ik hier weg wil...!!
Oh well. Maar ik mag eigenlijk niet klagen, want het was wel en prima dagje, het was 12 graden en de zon scheen (ha! jullie dachten zeker dat ik het koud had hier!?), dus ik heb heerlijk buiten op het terras in de zon zitten studeren. Twee vliegen in een klap: frisse lucht in mijn hoofd en ook nog constructief bezig geweest. Met het Hillion/Mayhew paper zie ik het nog steeds niet helemaal zitten, maar het is niet zo uitzichtloos als gisteren... met dank aan Jasperlief die meer dan een uur lang mijn gezeur heeft aangehoord en heel geduldig allerlei oplossingen heeft geopperd.
Nu heb ik dus eindelijk een these!

"In Bulgarije wordt in het algemeen de politieke instabiliteit gezien als de grote schuldige aan het mislukken van de privatisering na de val van het communisme. Deze mislukking is echter ook grotendeels te wijten aan de bij deze privatisering gebruikte methodes".
(En dan moet ik natuurlijk aantonen dat ze nu andere methodes gebruiken, omdat het nu wel goed gaat. Wat nog niet meevalt. t Is best een zooitje daar nog.)
Ideeen, iemand ???

Ik heb wel aan mezelf beloofd dat ik hierna echt NOOOOIT meer iets economisch hoef te doen.

Gisteravond heb ik de bar geopend, want ik was het zo zat om op mijn kamer te zitten! Er kwamen maar een stuk of acht mensen opdagen, maar dat kon me niks schelen, want ik heb fijn gekletst en szarlotka's gedronken en keihard Calexico gedraaid. Dus. Veel te laat gaan slapen weer natuurlijk...

Ik zie echt als een berg (maar dan een echte!) tegen morgen op! We hebben morgenmiddag een negociation simulation game... moeten we de Raad nadoen (let wel: de Raad van na de uitbreiding, dat wil zeggen de EU-25 Raad!!) en een unanieme beslissing nemen over een of ander probleem. Op zich leuk, maaaaaar...
ik zit in de Franse groep...
de 'er mag alleen en uitsluitend Frans gesproken worden'-groep...
Ik vrees dus dat les interets de mon pays (ik ben Zweden) niet heel erg goed defendus zullen worden...

'Negociation simulation games build character' zou Calvins vader zeggen. En 'Do one thing every day that scares you'. Maar doe eigenlijk toch maar liever niet.

En op maandag komt de Franse minister van Buitenlandse Zaken langs! Raffarin, ja. Alle Fransen vinden het maar niks, en de rest hoopt op zo'n lekkere "Brussels, we want our money back!"-speech... Veel Belangrijke Mensen komen ook, ben benieuwd of er nog iemand van de Nederlandse ambassade de moeite gaat nemen om op te komen draven, want ondanks mails die Erik en ik hebben gestuurd, hebben we nog niks van ze vernomen...

Vandaag was er ook alweer een televisieploeg hier. Word ik zo langzamerhand een beetje moe van. Sta je rustig je eten op te scheppen, krijg je ineens een Oekrainer met een camera voor je hoofd.
Het is echt -zonder overdrijven- eens per week bingo. We hebben al de Spaanse, Belgische en Duitse tv gehad, en de Franse radio. En nog zo een paar die een beetje langs me heen zijn gegaan. Gelukkig kondigen ze het steeds vantevoren aan, zodat je het restaurant fijn kunt mijden als het weer zover is... het is dan ook altijd verdacht rustig in het restaurant op zo'n moment...maar soms vergeet je dat soort aankondigingen of heb je simpelweg honger...

Nou, moet weer verder met de Bulgaarse privatisering...!

Bonne soiree,
- Else

Geen opmerkingen: