woensdag 19 november 2003

Lief Blog,

Sorry sorry sorry, heb alweer drie dagen niets geschreven.
Zal niet weer gebeuren!
Het excuus is natuurlijk altijd hetzelfde... geen tijd, druk, etc. Gisteren 7.5 uur lang college gehad, bijvoorbeeld.
Dat vind ik persoonlijk toch wel indrukwekkend. Vooral als men van je verwacht dat je daarnaast ook nog een meeting hebt met je economie-clubje over alweer een paper (vrijdag= deadline!!), ook nog naar Poolse les moet en ook nog de colleges voor de volgende dag moet voorbereiden.
En dan moet je tussendoor ook eten natuurlijk. Schiet er dus wel eens bij in, he?
Ik was dus behoorlijk doodop na gisteren. En het was dus pas maandag!

Heb wel het nodige nieuws:
* heb er alweer een nieuw heel speciaal zusje bij, ze heet Lemia en is tussen de 5-en-een-half en de 8 jaar oud...

* mijn derde paardrijles op zondag was 1 groot feest. Moest op-en-neer-hobbelen in draf met handjes los EN zonder mijn voeten in de beugels. Dat klinkt onmogelijk en dat is het ook. Mijn spieren nemen het me dan ook heel kwalijk. Maar het ging heel goed allemaal en ik krijg nu echt flink de smaak te pakken!!

* Aangezien de wekelijkse salsales is verplaatst naar woensdag, heb ik vandaag mijn eerste echte buikdansles gehad!
Dat was wel een hele culturele onderneming, les krijgen in een orientaalse dans van juf Yasmina midden in een betonnen blok in Warschau. In het Pools. En ik was daar met een Franse en een Hongaarse. Als dat geen culturele uitwisseling is dan weet ik het ook niet meer!!!

En...en...en... ik heb natuurlijk ook nieuws op studiegebied, want daarvoor ben ik hier tenslotte (ja ik vergeet het ook wel eens). De prof waar ik mijn scriptie bij wilde schrijven, neemt maar 4 studenten aan en er waren 7 kandidaten... Dus ik heb vanochtend tussen de colleges door een opzet gemaakt van wat ik wilde doen en toen we bij Dominika op het matje moesten komen om onze zaak te verdedigen, vond ze dat mijn onderwerp en opzet helemaal in het straatje van meneer de prof pasten. DUS! Ik ben een van de gelukkigen!! *Yay*.
Drie keer raden wat het wordt...
Juist, Principle of Subsidiarity - the sequel!
Ik ga bekijken welke gevolgen de nieuwe procedure, die is neergelegd in de ontwerp-Constitutie, heeft voor de toepassing van dit briljante en geweldige beginsel. De nieuwe procedure versterkt namelijk de rol van de nationale parlementen van de Lidstaten door hen direct te betrekken bij de wetgevingsprocedure in Europa. Hierdoor verschuift er waarschijnlijk wel een en ander in de machtsverhoudingen tussen Lidstaten en EU...
Span-nend dus.
En...in het engels dit keer (zucht van verlichting!).

Tenslotte wil ik nog even melden dat ik niet naar de bar ben gegaan vanavond -ondanks de gratis sangria!-maar de hele rest van mijn avond heb besteed aan het uploaden van foto's van de Via Baltica Study Trip. Dus!
Nou moet er wel naar gekeken worden! Door jou! Bovendien: het gaat ook nog eens om de Study Trip Special hier: de Hill of Crosses in Litouwen, een van de vreemdste, meest indrukwekkende en stille plekken op deze planeet.

En nu is het wel weer mooi geweest voor vandaag,
veel plezier met de pics en dobranoc!
- Else

Geen opmerkingen: